اخذ مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

اخذ مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از مهم ترین و ابتدایی ترین مراحل در تاسیس کارخانه های تولید کننده اینگونه محصولات می باشند. در واقع اگر می خواهید کار شما قانونی باشد و از بدون دردسر محصولات شما وارد بازار داخلی و حتی خارجی آرایشی و بهداشتی شود، بهتر است در مورد اخذ مجوزهای لازم در این زمینه اقدام نمایید.

مراحل اخذ مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

برای گرفتن مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی باید مراحل مختلفی را انجام داد. صدور پروانه های بهداشتی، گرفتن مجوز تاسیس کارخانه و کارگاه تولید، پروانه ساخت محصولات و نیز پروانه های مربوط به مسئول فنی کارخانه از جمله مراحلی هستند که برای گرفتن مجوز تولید باید انجام شوند.
اگر فردی قصدگرفتن مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را داشته باشد، باید پس از پروانه تاسیس به دنبال اخذ پروانه بهره برداری کارخانه و تولیدی مورد نظر خود باشد. در ضمن در کنار موارد ذکر شده باید مجوزهای مربوط به مسئول فنی کارخانه مورد نظر نیز اخذ شود.

پس از داشتن سه مدرک ذکر شده، لازم است که فرد متقاضی، نامه و فرم درخواست پروانه تولید محصولات مورد نظر را تکمیل نماید. در ضمن شایان ذکر است که این فرم مربوطه حتما باید به امضای افرادی همچون مسئول فنی برسد تا بتوان طبق آن به انجام مراحل اخذ مجوز تولید پرداخت. فیش بانکی و مبالغ مربوطه نیز باید پرداخت شده و در ضمن مدارک دیگر به سازمان های مربوطه از جمله وزارت بهداشت و دیگر موسسه ها ارائه شود.
در کنار موارد بالا باید توضیحات کاملی در مورد محصول نیز در میان مدارک وجود داشته باشد. در ضمن اگر پروانه ساخت محصول شما قرار است تمدید شود، مدارک و اسناد مربوط به پروانه های قبلی نیز جزو مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی قرار می گیرد.

برخی از برند های تولید ظرفیت خالی در لابراتوار آرایشی بهداشتی شمس

اهمیت اخذ مجوز تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

در گوشه و کنار اخبار کشور همیشه خبرهایی مبنی بر پلمپ شدن مراکز تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی را مشاهده می کنیم. در واقع با توجه به نیاز بالای مردم به محصولات آرایشی و بهداشتی، افراد زیادی قصد دارند تا محصولات غیر اصل را به جای محصولات مرغوب را وارد جامعه کنند و به نوعی تنها به سودآوری خود توجه دارند. اما شما اگر می خواهید یک کسب و کار کاملا قانونی را داشته باشید که محصولات کاملا مرغوب را تولید کنید حتما به دنبال اخذ مجوزهای لازم بروید. با این کار هیچ شبهه ای در کار و تولیدات کارگاه شما وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *